الدرس الرابع بدورة يوم مع منتدى من معهد ( سكيورتى العرب).

SH3A3-Q

ابو الميرزا
طاقم الإدارة
إنضم
14 نوفمبر 2007
المشاركات
53,546
النقاط
113
العمر
49
الإقامة
القطيف
بسم الله الرحمن الرحيم: والصلاة والسلام على اشرف واكرم الخلق والمرسليين سيدنا محمد النبى الامى وعلى اله وصحبه وسلم اجمعيين اما بعد :


اليوم بعد ما اصبح لدينا منتدى جاهز للعمل فقط كل ما علينا فعله اولا ان نتعرف عن طريق ادارته وكيفية التحكم فى خصائصه وخياراته.


اولا ندخل منتدانا وبعدين ندخل لوحة تحكم الادارة الافتراضى اللى هو http://www.mysite.com/vb/admincp

وبعدين ندخل اليوزر والباسورد تبع الادمن وبعدين نتبع الشرح التالى والشرح بالصور وجنب كل خيار شرحه طبعا اللى مشروح المهم لكن هناك حاجات ليست مهمة اوى ولكننا تحدثنا عنها.

ثم نتوجه لخيارات المنتدى وراح نشرحها جزء جزء بالصور:


shr73.GIF


1- اغلاق او تشغيل المنتدى :


shr74.GIF



2- اسم الموقع / الوصلات / المراسلة والاتصال :


shr75.GIF





3- الاعدادت العامة :


shr76.GIF





انتهى الدرس الرابع

وغدا باذن الله الدرس الخامس

تم الشرح بواسطة: محمود وهبة

ادارة معهد سكيورتى العرب.


رابط الموضوع الاصلى http://www.secarab.com/vb/showthread.php?t=509

محتوى مغلق ومقيد بالنخبة

عزيزي الزائر، لمشاهدة الشارت الفني المباشر، رصد السيولة، وتحديثات الاستشراف المالي الكاملة، يرجى تسجيل الدخول أو فتح حساب جديد مجاناً في أقل من 30 ثانية.

 
عودة
أعلى أسفل